OUDERCOMITE

WIE ZIJN WIJ ?

Het oudercomité bestaat uit enthousiaste ouders, die zich samen met het schoolteam willen inzetten voor een plek waar onze kinderen zichzelf kunnen zijn, zich thuis voelen en optimaal gesteund worden.

WAT DOEN WE ?

We komen ca. 4 maal per schooljaar samen en buigen ons, samen met het schoolteam, voornamelijk over het onderstaande drieluik:

· Sociaal: Wij zijn het centraal aanspreekpunt en de brug tussen school en ouders. We geven ouders via het oudercomité een stem binnen de school over thema’s, die ons als ouders bewegen. Op een constructieve manier streven we naar een optimale omkadering en omgeving.

· Operationeel: Planning, coördinatie en evaluatie van kernactiviteiten, die deels dienen om de school een financieel duwtje in de rug te geven (via ontbijtbuffet, quiz, ...) of simpelweg om de kinderen een leuke tijd te gunnen (bingowandeling, winterwandeling, paaszoektocht, schoolfeest,... ).

· Financieel: We wenden de inkomsten van onze kernactiviteiten aan ter ondersteuning van de school, hetzij accuut of op langere termijn. Dit zijn onze recentste verwezenlijkingen.

o Schoolmateriaal (smartboard in elke klas)

o Algemene werking

o Veiligheid

o Infrastructuur (avonturenpad, buitenkeuken kleuterschool)